четверг, 14 июля 2022 г.

ZOOM U-44 та ZOOM U-24 – універсальні звукові USB інтерфейси від японського виробника рекордерів

 
За поєднанням можливостей звукова карта ZOOM U-44 не має конкурентів. Це абсолютно новий клас пристроїв. Навряд чи вдасться знайти інтерфейс звукозапису 4х4 у такому компактному корпусі. І вже такий інтерфейс не можна взяти в руку, підключити до нього високоякісний мікрофонний капсуль і записувати, наприклад, на iPad. У зв'язці з iPad виходить такий сучасний просунутий рекордер, з величезним екраном та нескінченним вибором додатків, з будь-якою просунутою обробкою, та за дуже розумні гроші. Єдине, потрібно Camera Connection Kit або перехідник Lightning-USB Camera Adapter, але у більшості власників iPad такий провід вже є, це не проблема.

Вартість старшої моделі U-44 становить близько $200, молодшої ZOOM U-24 відповідно $150. Комплект поставки включає USB-кабель та Ableton Live 9 Lite.

Зовнішній вигляд інтерфейсів дуже нагадує пульт мікшера, так що не потрібно пояснювати, як користуватися пристроєм. На відміну від пульта мікшера, тут є два специфічні регулятори: баланс моніторингу між комп'ютерним сигналом і входами, і другий баланс сигналу DAW між виходами 1-2 і 3-4. Це зручно, якщо, наприклад, якщо 3-4 пущений трек з темпом.

Спектр застосування новинок максимально широкий. Якщо потрібна компактна USB звукова карта ZOOM, тоді вибір очевидний, це модель U-24. Якщо є потреба використовувати пристрій у різних ситуаціях, навіть як автономний конвертор, з цифровими входами-виходами, все це можна знайти в старшій моделі, U-44.

Найнесподіваніше, що під захисною кришкою U-44 є фірмовий роз'єм для підключення змінних мікрофонних капсуль Zoom, випущених для просунутих рекордерів H5, H6. Усередині U-44 стоять перевірені високоякісні підсилювачі, що у зазначених моделях рекордерів. Звичайно ж, на входах XLR підтримується фантомне живлення +48В, тобто можна підключати будь-які професійні мікрофони. Запис може вестись у будь-який формат, аж до 24 біт 96 кГц.

Живлення можна здійснювати від змінних батарейок, так і від стандартного 5В адаптера micro USB. При живленні від двох алкалінових батарейок АА досягається приблизно 4 години роботи, але час також залежить від положення ручок гучності. Крім стандартних батарейок можна використовувати акумулятори NiMH.

Вхід номер 1 має перемикач Hi-Z, що перетворює його на гітарний, що дозволяє запустити в комп'ютері або в iPad спеціальні програми для гітаристів. Обидва входи мають індикатор наявності сигналу та виникнення навантаження. Зелений – сигнал, червоний – навантаження. Є кнопки MUTE, що підсвічуються, для швидкого відключення каналів.

Інтерфейси дуже легкі, тому що їх корпус зроблений із пластику. Покриття софт-тач дуже приємно на дотик і не дозволить вислизнути з рук. При цьому немає ручок, що стирчать, за які можна випадково зачепити рукою - регулятори втоплені або закриті захисними стінками.

Виходів 4, тобто 2 незалежні стерео пари. Основний сценарій використання: 1 пара MAIN – колонки, 2 пара – навушники. RCA роз'єми дозволяють підключати будь-яку апаратуру, у тому числі діджейську.

Після інсталяції драйверів ви не знайдете контрольної панелі в інтерфейсі. Вона йому не потрібна, тому що все керування здійснюється фізичними ручками. Можна викликати панель ASIO з вибором буфера. Мінімальний розмір 64 семпла.

Ми спробували розібрати пристрій, щоб подивитись начинку. Традиційно для ZOOM, усередині кілька друкованих плат, і є відчуття, що для надійності усередині корпус залитий клеєм. Так що ми не змогли розглянути маркування застосованих перетворювачів, але начинка повністю аналогічна до тієї, що стоїть у рекордерах H5 і H6.

При вимірі входу на вихід ми отримали сумарні параметри оцифрування та відтворення. Окремо цифри буде трохи кращими. Так тільки для виходу ми отримали 0.007% спотворень. Параметри є досить типовими для бюджетних пристроїв. Відносно велика кількість спотворень виходить тільки при вимірах, коли ми викручуємо всі регулятори на максимум, щоб "розігнати" параметр сигнал/шум до максимуму. Насправді під час роботи таких високих спотворень немає, оскільки ми фактично вимірюємо межі перевантаження.

Звучить інтерфейс добре, не гірше за своїх конкурентів за цю ціну. Підсилювач для навушників зроблений дуже сильним. У будь-яких професійних моделях навушників все добре чути. Для виїзного звукозапису та для звукової доріжки до відео якості достатньо. Для студійного звукозапису, зрозуміло, найбільше підходять інтерфейси серій ZOOM UAC і TAC. Там і кращі перетворювачі, 120 дБ сигнал/шум, і можливостей саме для студії буде побільше.

Ми записали звук із мікрофонного входу U-44 на мікрофон Neumann TLM-102. Звук інтерфейсів ZOOM можна назвати нейтральним, рівним, без забарвлень і сатурації. Запас за рівнем посилення у підсилювача невеликий, але його вистачає.

Нас просять тестувати інтерфейси у секвенсорах та редакторах, тому ми публікуємо реальні скріншоти. Проблем під час роботи з ліцензійною версією Cubase 8.5 ми не зустріли.

Висновки
Відчутний досвід компанії ZOOM у створенні професійної техніки. В інтерфейси ZOOM U-44 та U-24 закладено так багато всього, що одразу й не розібратися. Звичайно, не обов'язково використовувати усі функції. Насамперед це недорогі інтерфейси, розраховані на довгу щоденну експлуатацію. Вони настільки міцно і надійно зібрані, що ми не змогли їх повністю розібрати, навіть використовуючи викрутку. Один із найцікавіших способів використання U-44 - це підключений капсуль і запис без комп'ютера, безпосередньо в iPad або передача сигналу за цифрою в якийсь інший пристрій. Можливостей так багато, що всі варіанти використання навіть не відразу спадають на думку. Якщо так багато функцій не потрібно, завжди можна трохи заощадити і взяти простішу молодшу модель U-22.

Комментариев нет:

Отправить комментарий