пятница, 15 июля 2022 г.

Zoom R8 - портастудія

 

Zoom створив ще один портативний рекордер (портастудію), який переповнений функціями та функціями. Чи це може бути всім для всіх людей?

Ось уже кілька років Zoom створює продукти, що не піддаються стандартній категоризації. Родовід R8 походить від багатодоріжкового рекордера HD16, який використовувався як MIDI-контролер для DAW. Незадовго до цього запис проводився або за допомогою комп'ютера в поєднанні з аудіоінтерфейсом та панеллю управління мікшуванням, або за допомогою автономного обладнання, яке дозволяло виконувати запис, мікшування, обробку та майстеринг компакт-дисків в одному пристрої. Zoom, виходячи з апаратного боку речей, побачив спосіб об'єднати два підходи з HD16 - і з того часу вони не озирнулися назад. Рекордер Zoom R8 по суті є урізаною версією 24-доріжкової R24. Замість того, щоб пропонувати — як R24 — вісім доріжок для одночасного запису, R8 керує лише двома, але може відтворювати та мікшувати стільки, скільки цифра «8» у його назві. Відбиваючи можливість одночасного запису на дві доріжки, входи, підсилювачі та регулятори R8 йдуть парою. Більшість інших апаратних ручок і кнопок такі ж, як у R24, єдиною іншою (дуже помітною) зміною є видалення секції моста світлодіодного індикатора, який обслуговував вісім каналів одночасно. На цей раз дисплей на екрані виконує свою роботу, хоч і менш і менш вражаюче. Особливості та можливості
R8 здатний записувати 24-бітові файли з максимальною частотою дискретизації 48 кГц, але при використанні комп'ютерного інтерфейсу він може обробляти файли 88,2 і 96 кГц. Незважаючи на те, що є лише вісім доріжок для одночасного відтворення, кожен проект підтримує необмежену кількість віртуальних доріжок. Записи доріжок - це просто файли WAV, що зберігаються в папці аудіо пісні, а невеликий файл даних повідомляє R8, які з них призначені фізичним доріжкам. Також є стерео майстер-трек для створення міксів, який також має необмежену кількість віртуальних треків.

Звук зберігається на картах SDHC об'ємом до 32 ГБ (карта на 2 ГБ входить у комплект поставки, а година стереозвуку 24 біт/48 кГц займає приблизно 1 ГБ). Живлення може здійснюватися від чотирьох батарей типу АА або через USB-кабель. Також можна використовувати живлення від мережі: є адаптер мережі, до якого можна підключити USB-кабель.

Враховуючи, що площа основи R8 менша за лист А4, а його товщина приблизно така ж, як бутерброд з сиром, пристрій повинен досить легко поміститися в кабіну або сумку наплечку, а його досить міцна конструкція означає, що воно, ймовірно, витримає кілька ударів. У цьому випадку музиканти в дорозі можуть знайти його корисним як інструмент для запису ідей.

Вигаданий концертуючий музикант, якого, як я підозрюю, спочатку мали на увазі дизайнери Zoom, починав зі створення напрямної доріжки ударних з використанням секвенсора і звуків ритму, а потім підключав інструмент і створював деякий матеріал для зациклювання (якщо жоден з 500 МБ лупів, що поставляються) смаку), цього разу з використанням функцій семплера.

Навіть за відсутності мікрофона музикант може записати вокальне або акустичне виконання за допомогою вбудованої пари мікрофонів, які можна побачити з обох боків, з обох боків барабанних педів та колеса даних. Однак, для більш вимогливих, на задній панелі є два комбіновані роз'єми XLR/jack, які забезпечують фантомне живлення 48 для конденсаторних мікрофонів. У комбіновані роз'єми також можна вставляти чвертьдюймові штекери, тому якщо наш музикант грає на гітарі або басу, він зможе підключити свій інструмент до каналу, обладнаного перемикачем з високим імпедансом, і налаштуватись за допомогою вбудованого хроматичного перемикача. тюнер, а потім обробити свої гітарні накладання за допомогою інсерт-ефектів, що моделюють підсилювачі.

На зворотному шляху в студію музикант Zoom міг одягнути інженерний капелюх і почати робити кілька тестових міксів; налаштування положення панорами та еквалайзера, додавання реверберації та інших ефектів посилу, а потім виклик різних процесорів мастерингу для полірування результатів.

Після підключення до ПК або Mac через USB R8 функціонує як периферійний пристрій комп'ютера, і в такому стані дані можуть бути перенесені в DAW для подальшої обробки. («Полегшена» версія Cubase включена для всіх, хто ще не має відповідного програмного забезпечення.)

Потім наш музикант може почати використовувати R8 як аудіоінтерфейс з двома входами та двома виходами для Cubase та інших DAW, додаючи додаткові ідеї треків до основної композиції. Нарешті, щоб зробити завдання мікшування трохи більш «практичною», вони можуть налаштувати R8 на роботу в якості апаратної панелі керування, використовуючи його фейдери, кнопки та елементи керування транспортом для керування основними транспортними функціями програмного забезпечення граничними параметрами мікшування.

Звичайно, більшість потенційних клієнтів вже мають інше обладнання, будь то MIDI-контролер, секвенсор, процесор ефектів, аудіоінтерфейс або мікрофон, і тому вони не будуть використовувати R8 так «повністю», але зможуть

Носити із собою щось одне, а не безліч окремих комплектів — приваблива перспектива.

Отримати ритм
Два комбіновані гнізда jack/XLR на задній панелі можуть забезпечувати фантомне живлення для зовнішніх мікрофонів, а також приймати сигнали від таких інструментів, як електрогітари.

При більш уважному вивченні функцій R8 можна помітити, що інструменти ритму та семплювання виглядають так, ніби більшості користувачів найважче освоїтися, оскільки вони вимагають найбільшого редагування та передбачливості. Як і старомодна драм-машина, ритм-секвенсор має встановлені ритмічні патерни (їх 472), які можна редагувати, зберігати та аранжувати для створення фонів для пісень. Фактичні звуки ударних/перкусії, які відтворюються секвенсором, залежать від вибраного набору: Basic, Studio, Live, Rock, Pop, Funk, Jazz, Acoustic, Techno або Urban.

Секвенування виконується або шляхом створення барабанних ударів у сітці синхронізації на екрані за допомогою колеса керування, клавіш зі стрілками та кнопки «Введення», або шляхом гри на сенсорних педах, розташованих під фейдерами, дозволяючи «квантуванню» переміщати помилкові частки на місце. Звичайно, просто вибрати встановлені шаблони та впорядкувати їх – це ще один варіант.

Семплер призначений для роботи разом з ритм-секвенсором як альтернативний метод розробки мінусовок. Незважаючи на те, що можна записувати вихідний звук та обрізати його в цикли для запуску (у цьому допоможе відображення форми сигналу), на SD-карту R8 ємністю 2 ГБ попередньо завантажено дві колекції бібліотек семплів Big Fish Audio - Elemental Studio Percussion та LA. Drum Sessions 2 – тим самим надаючи готову добірку високоякісних лупів семплів.

Що найбільш важливо, так це відсутність виділеної доріжки для секвенсора або семплера, тому кожна окрема петля або патерн повинні бути призначені на власну доріжку, після чого вони можуть бути запущені за допомогою відповідних програмних педів, або за допомогою секвенсора. Проблема з таким аранжуванням полягає в тому, що якщо використовується кілька різних патернів, вісім доріжок швидко з'їдаються. Щоб звільнити доріжки для інструментальних та вокальних партій, необхідно перенести патерни та лупи на стереопару або навіть на монодоріжку, ефективно зафіксувавши аранжування акомпанементу у вигляді безперервного аудіофайлу. Звичайно, це означає, що певні рішення щодо ритму мають бути ухвалені заздалегідь.

На жаль, неможливо перетягувати петлі та патерни на місце — як багато хто з нас тепер звикли робити з комп'ютерним програмним забезпеченням — тому швидке та ефективне налаштування ритм-треків потребує практики. Деяким це здасться операцією із замковою свердловиною, але я виріс на апаратних секвенсорах, оснащених ще більш простими дисплеями, і знаю, що знайомство зрештою призводить до швидкості та ефективності.

Взяття під контроль
У минулому у мене були проблеми з підключенням продуктів Zoom до мого Cakewalk Sonar DAW та управлінням ним. При огляді R24 я зрештою відмовився від спроб, хоча в установці драйвера є спеціальний плагін для Sonar. Сподіваючись на кращий успіх з R8, я був розчарований, коли зіткнувся з тими ж проблемами. Однак мені вдалося успішно використовувати R8 із FL Studio 9 XXL, встановивши тип контролера як Mackie Control Universal. Я також протестував режим аудіоінтерфейсу у FL Studio, і у мене не було жодних проблем. Наявність однієї ручки управління, яка плавно перемикається з прямого моніторингу на вихідний сигнал DAW, робить речі дуже простими, а пов'язані з ними екранні вимірювачі вхідного/вихідного рівня 48 дБ є інформативними. Можна навіть застосовувати вбудовані ефекти або як вставки під час запису, або як зворотний шлях для моніторингу, але тільки при записі з більш низькою частотою дискретизації 44,1 кГц.

З метою тестування своїх записуючих можливостей R8 я написав демо-пісню, про яку давно мріяв, і був дуже задоволений своїми результатами. Zoom, безумовно, десь урізав витрати на дизайн, але незалежно від того, що вони зробили в цьому відношенні, з цього маленького пристрою все ще можна отримати записи, що чудово звучать. Можливо, не зовсім студійна якість, але не більше. При записі вокалу мені вдалося підібрати потрібний обмежувач з безлічі варіантів, а для моєї гітари і басу було з чого вибрати якісні ефекти. Навіть стандартні звуки ритму цілком придатні для використання, хоча це зрозуміло, враховуючи, що Zoom має довгу історію виробництва автономних ритм-машин та процесорів ефектів.

Щодо процесу запису, це справді не проблема. Використання функції Auto Punch-in для зміни сегментів аудіо не може бути простіше, і призначення входів для запису треків так само просто. Якщо, наприклад, світлодіод горить зеленим, трек увімкнений та відтворюється; якщо він блимає червоним, він поставлений на охорону; і коли вона залишається червоною, звук записується. Так само налаштування підсилювачів і подача фантомного харчування не вимагає нічого, крім здорового глузду.

Найбільша проблема з R8 у тому, що кожен із його режимів роботи неминуче трохи компрометує інші. Насамперед він оптимізований для запису та відтворення (як на SD-карту, так і через USB), тому його функції семплювання та контролера не так добре опрацьовані або реалізовані, як могли б бути. Наприклад, розмістивши ряд барабанних педів, Zoom не зміг знайти місця для ряду еквалайзерів і ручок панорамування, що призначаються смугами, включення яких зробило б мікшування набагато швидше і простіше, а також було б дуже корисно в поверхневий режим управління.

Було б корисно мати більше інструментів для редагування аудіо. Звичайно, Zoom має намір використовувати DAW для редагування аудіо, але оскільки є мастеринг-процесори та треки відомості, також має бути інструмент редагування, необхідний для підготовки аудіоміксів до мастерингу. Оскільки на борту вже є секвенсор, можливо, у майбутньому можна буде запровадити якусь систему автоматизації — і це, безумовно, піде на користь процесу створення міксів. Для мене можливість входити і возитися зі звуком зменшує потребу в автоматизації, а якщо у вас є автоматизація, це допоможе подолати спритний аудіозапис. Іншими словами, наявність того чи іншого тут було б поліпшенням.

Висновок
R8 не позбавлений недоліків, але для тих, хто вперше знайомиться з музичними технологіями, це потенційно чудова покупка. Секвенсор і семплер дозволять тим, хто цікавиться хіп-хопом, танцювальною музикою та іншою різноманітною електронікою, емулювати основні методи виробництва, які вони чують, а засоби запису познайомлять новачків із чудесами мультитрекового мікшування та мікшування найпростішим способом.

В кінцевому рахунку, R8 є кращим восьмидоріжковим цифровим записуючим пристроєм і стереоінтерфейсом, ніж контролером, і існують драм-машини та семплери, які мають більше елементів керування і простіші у використанні, але, враховуючи всі обставини, характеристики досить вражаючі. Багато функцій були запаковані в дуже портативний і конкурентоспроможний за ціною пакет.

Альтернативи
Існує не так багато продуктів, що виконують стільки різних завдань, як R8, але Boss BR800 один з небагатьох, які це роблять. Він також пропонує ритмічні засоби, працює як контролер DAW і аудіоінтерфейс, включає вбудовані мікрофони і потужний процесор ефектів, а також портативний. Як і R8, він також використовує SD-карти та поставляється з LE-версією DAW (цього разу це Sonar v8.5). Одна помітна перевага в порівнянні з R8 - можливість одночасного запису чотирьох доріжок, але це коштує дорожче.

Там мало ще є, якщо аудіоінтерфейс і функції панелі управління не є суттєвими, і в цьому випадку Fostex MR8 MkII і Tascam DP008 стають кандидатами на розгляд. Обидва націлені на те, щоб залучити колишніх користувачів аналогових багатодоріжкових касет, надаючи безліч простих у використанні, практичних елементів керування, та в більшості інших аспектів схожі на R8.

Плюси
- Доступний.
- Портативний.
– Універсальний.
- Гідні ефекти та барабанні звуки.
- Гарне складання, особливо для бюджетного пристрою з такою кількістю функцій.
- Вражаюча якість запису за таку ціну.

Мінуси
- Не може конкурувати із виділеною панеллю управління.
- Ритм-секвенсор та семплер не мають виділених доріжок.
- Майже ніяких інструментів для редагування аудіо та жодної автоматизації.
- Як контролер/інтерфейс може працювати не з усіма налаштуваннями.

Резюме
R8 - дуже зручний універсал. Він має безліч функцій, але залишається маленьким, легким і коштує дуже мало. Він є відмінним продуктом початкового рівня для всіх, хто тільки починає займатися звукозаписом і продюсуванням, а також залучить музикантів, яким потрібно портативний пристрій, здатний виконувати цілу низку завдань у різних ситуаціях.

Комментариев нет:

Отправить комментарий